Cristina Canal obté una de les beques científiques L’ORÉAL-UNESCO

La investigadora ha obtingut una de les cinc beques d’investigació del programa atorgades a joves científiques espanyoles per les seves excepcionals investigacions en el terreny de la ciència dels materials.
Cristina Canal obté una de les beques científiques L’ORÉAL-UNESCO

Cristina Canal, investigadora del Grup de Biomaterials, Biomecànica i Enginyeria de Teixits, del Departament de Ciència dels Materials i Enginyeria Metal·lúrgica de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), ha obtingut una beca d’investigació del programa L’ORÉAL-UNESCO ‘For Women in Science'.

Les beques, dotades amb 15.000 euros cadascuna, estan destinades a desenvolupar projectes de recerca en aquest àmbit. La selecció primària de les més de 100 candidatures l’ha fet l’agència d’avaluació del Ministeri de Ciència i Innovació i un jurat científic ha escollit a les premiades.

Cristina Canal —investigadora del programa ‘Juan de la Cierva’—

Dissenya biomaterials de base tèxtil amb propietats d’alliberament controlat de fàrmacs que podrien aplicar-se en diferents patologies i es podrien fer servir en aplicacions biomèdiques. Es tracta de fibres o teixits modificats superficialment a nivell nanomètric mitjançant plasma de baixa temperatura i que poden alliberar fàrmacs de forma local i controlada i ser reabsorbits pel cos. Això seria d’utilitat per a implants en teixits tous (com malles per hernies) o en teixits durs com els ossos (com a reforç de ciments de fosfat de calci). Aquestes fibres amb propietats d’alliberació controlada de fàrmacs evitarien molèsties pels pacients com l’administració intravenosa dels fàrmacs o l’administració de dosis successives del medicament.

Font: Sala de prensa UPC | La investigadora Cristina Canal obté una de les beques científiques L'ORÉAL-UNESCO

error while rendering plone.belowcontentbody.relateditems
arxivat sota: