El CIT UPC rep el Premi Alares 2017 a l'excel·lència en prevenció de riscos laborals per a persones amb discapacitat

Integragame, un joc seriós desenvolupat per la investigadora Daniela Tost, directora del CREB ha estat premiat per la Fundació Alares a l'Excel·lència en Prevenció de Riscos Laborals Destinada a les Persones amb Discapacitat.

Els jocs seriosos ('serious games') es caracteritzen perquè el seu propòsit principal no és l'entreteniment, sinó la formació, la teràpia o la diagnosi de malalties, per exemple. El CREB de la UPC, integrat en el Centre d'Innovació i Tecnologia de la mateixa universitat (CIT UPC), dedica part de les seves activitats a dissenyar aquest tipus de jocs.

El guardó es va lliurar el passat 4 de juliol en una cerimònia que va tenir lloc a Madrid i en la qual la Fundació Alares reconèixer el treball d'una vintena de persones i organitzacions que han destacat per contribuir al desenvolupament de la conciliació de la vida familiar, d'una banda, i a la prevenció de riscos laborals en el col·lectiu de les persones amb discapacitat.

El premi, atorgat en la categoria d'Institucions, va ser rebut en nom del rector de la UPC, Enric Fossas, per Daniela Tost, investigadora coordinadora del projecte Integragame i directora del CREB, al costat d'Antonio Álvarez, director de CIT UPC. El guardó el va entregar Ángel Jurado, director general de Treball i gerent de l'Institut Regional de Seguretat i Salut en el Treball.

Integragame, finançat per Indra i la Fundació Adecco, ha estat dissenyat per a l'entrenament de persones amb dèficit intel·lectual, amb l'objectiu d'afavorir la seva integració en un entorn laboral real. A través d'un entrenament virtual en un entorn 3D realista, els usuaris adquireixen un aprenentatge personalitzat i segur en tasques de neteja en hostaleria a través de la memorització de protocols o de l'entrenament per a la resolució de situacions imprevistes, reforçant les seves habilitats socials sense barreres tecnològiques. El joc contribueix també a sensibilitzar els empresaris per a la contractació de persones amb dèficit intel·lectual.