MIHealth Forum de Barcelona

El CREB ha presentat dins la fira de gestió sanitària MIHealth les seves darreres novetats tecnològiques aplicades al camp biomèdic.
MIHealth Forum de Barcelona

Aquest passat dijous 23 de maig s'ha realitzat, dins del marc del MIHealth Forum de Barcelona, el TECHealth Workshop, un esdeveniment organitzat pell Centre d'Innovació i Tecnologia i elCentre de Recerca en Enginyeria Biomèdica de la Universitat Politècnica de Catalunya.

Aquest Workshop, ubicat al Palau de Congressos de Barcelona (Recinte de Montjuïc), ha contat amb la presentació de 13 tecnologies del CIT UPC, 12 de les quals han estat desenvolupades al Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica(CREB)

Aquests treballs han estat el fruit d'anys d'innovació tecnològica i l'aportació de solucions innovadores amb alt impacte pel sector sanitari, ara apunt per la seva comercialització i aplicació per les empreses. Hospitals i altres centres de referència han col·laborat activament en alguns d'aquests desenvolupaments que engloben innovacions en diferents àmbits: biomaterials, biomecànica, dispositius mèdics, tecnologies aplicades a la salut, tecnologies per a diagnòstic, tractament de múltiples malalties i desenvolupament dels anomenats "serious games".

Tot seguit adjuntem la relació de les tecnologies del CREB presentades amb el nom d'un dels investigadors responsables:

• IntegraGame: un juego serio de entrenamiento laboral para personas con déficit intelectual. Nuria Bonet Codina - CREB UPC.
  • Juegos serios de entrenamiento en el quirófano: el perfusionista virtual. Eloy Félix Manzanares- CREB UPC.
    Help 4 Mood: Sistema para el seguimiento de personas con depresión mayor. Dr. Juan Ramos - CREB UPC - i Dr. Antoni Serrano Blanco - Psiquiatra, Coordinador Unitat d'Aguts, Urgències i Hospitalització Parcial.Parc Sanitari Sant Joan de Déu.
  • Sistema para la electroporación in situ de células adherentes en placas multipocillos estándar. Dr. Ramon Bragós - CREB UPC - i Dra. Anna Mª Gómez-Foix - UB.
  • Sistema predictivo de la evolución de deportistas en competición. Dr. Alexandre Perera - CREB UPC - i José Manuel Soria - Unit of Genomics of Complex Diseases. Institut de Recerca de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau.
  • Dispositivos móviles par atender la salud de las personas. Dr. Juan Ramos - CREB UPC - i Lluís Capdevila - UAB (Laboratory of Sport Psychology).
  • Sistema biofeedback para incontinencia urinaria. Dr. Juan Ramos - CREB UPC - i Dra. Montserrat Espuña - Cap de la Unitat de Uroginecologia en l'Institut de Ginecologia i Obstetricida de l'Hospital Clínic.
  • IWalker: Soporte a la movilidad. Dr. Antonio Benito Martínez - CREB UPC.
  • Biomateriales biomiméticos. José María Manero - CREB UPC.
  • Ortesis activa de rodilla-tobillo-pie personalizada para pacientes con lesión medular incompleta. Dr. Josep M. Font Llagunes - CREB UPC.
  • Espumas de fosfato de calcio: biomateriales para regeneración ósea. David Pastorino - CREB UPC.