Subtilis Biomaterials, ‘spin off’ de la UPC, reconeguda com una de les millors empreses ‘bio’ de l’any

Els premis s’emmaquen dins del programa BioEmprenedorXXI de formació, assessorament i suport a la creació i creixement d’empreses de base tecnològica en l’àmbit de les ciències de la vida.

L’empresa Subtilis Biomaterials (actualment Mimetis), una ‘spin-off’ de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), dedicada al desenvolupament de materials i tecnologies per a la regeneració òssia, ha estat premiada com la primera finalista dels premis BioEmprenedorsXXI, convocat per ‘la Caixa’, l’Ajuntament de Barcelona i Biocat, i que reconeixen els projectes empresarials en el sector de les ciències de la vida amb major potencial de creixement.

Subtilis Biomaterials, una spin off creada pels investigadors de la UPC Xavier Gil, Maria Pau Ginebra, Yassine Maazouz i David Pastorino, dissenya, fabrica i comercialitza solucions per a la regeneració òssia a nivell ortopèdic i dental. Per la seva tasca, ha estat la primera finalista dels premis BioEmprenedorsXXI, impulsats per l’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa; Biocat, l’entitat que coordina i promou el sector de les biociències a Catalunya, i l’entitat finacera ‘la Caixa,’ amb l’objectiu de reconèixer el potencial de les empreses que realitzen recerca en l’àmbit de les ciències de la vida.

El lliurament dels premis dotats amb 21.000 euros (12.000 pel primer premi, 6.000 pel primer finalista i 3.000 pel segon finalista), ha tingut lloc el 3 de desembre a Barcelona, en el marc d’una jornada sobre noves tendències en la transferència tecnològica. A més dels 6.000 euros, la distinció que ha rebut Subtilis Biomaterials comprén un conjunt d’activitats encaminades a accelerar el creixement de l’empresa així com d’accions de formació, internacionalització i incubació.

El primer premi, dotat de 12.000 euros, ha estat per l’empresa usMIMA, una start-up de d·HEALTH Barcelona, mentre que Tractivus, sorgida de la col·laboració entre el Grup d’Enginyeria de Materials (GEMAT), l’Institut Químic de Sàrria (IQS) i l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL), rebrà 3.000 euros com a segona finalista del premi.

Subtilis Biomaterials

Aquesta spin-off està centrada a transferir al mercat els resultats del grup de recerca de Biomaterials, Biomecànica i Enginyeria de Teixits (BIBITE), vinculat al Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) i al Departament de Ciència dels Materials i Enginyeria Metal·lúrgica de la UPC.

Un dels materials que desenvolupa és una escuma injectable de fosfat de calci d’última generació, amb propietats biològiques inherents. Es tracta d’un material capaç de facilitar i, fins i tot, induir processos biològics que s'acabin materialitzant en la regeneració de l'ós perdut, i que es pot utilitzar, a més, com a sistema d’alliberament de fàrmacs.

També compta amb una tecnologia innovadora i versàtil per a la fabricació de microgrànuls sintètics, que tenen diverses aplicacions, com l’augment de massa òssia necessari en molts casos abans de la col·locació d’un implant dental, o la regeneració de defectes ossis produïts per diferents causes com ara les fractures obertes o les reseccions tumorals.

Font: Sala de prensa UPC

error while rendering plone.belowcontentbody.relateditems