Captació d’estudiants a Barcelona per participar a la Cybathlon 2020 per a un equip CREB-UPC

El 15 de març va tenir lloc a la l’acte introductori a la Cybathlon 2020 per a la cap-tació d’estudiants d’enginyeria de Barcelona interessats en participar-hi, a càrrec de Josep Ballester (Estudiant de gestió i economia tecnològica a la universitat ETH de Zürich, Suïssa).
Font: CREB

El passat dijous 15 de març va tenir lloc l’acte introductori a la Cybathlon 2020 per a la captació d’estudiants d’enginyeria de Barcelona interessats en participar-hi en un equip CREB-UPC. L’esdeveniment va tenir lloc al Centre de Recerca d’Engiyeria Biomèdica (CREB) de la UPC, i va ser desenvolupat per Josep Ballester (Estudiant de gestió i economia tecnològica a la universitat ETH de Zürich, Suïssa).

La Cybathlon és una competició multidisciplinària organitzada per l’EHT de Zürich on hi participen persones amb discapacitat motora i desenvolupadors tecnològics per a crear noves eines que ajudin aquests malalts en el seu dia a dia. Els objectius del projecte són promoure la recerca, estimular l’intercanvi d’idees i experiències i incrementar la conscienciació sobre els problemes que comporten les discapacitats motores per a les persones que en pateixen.

La primera Cybathlon va celebrar-se el 2016 a Zürich, Suïssa, i va comptar amb 400 participants de 25 nacions diferents distribuïts en 56 equips que van desenvolupar nous models per ajudar persones amb discapacitats motores. Hi havia diferents disciplines, entre les quals es troben l’exosquelet, les cadires de rodes i les pròtesis d’extremitats elèctriques. La Cybathlon 2020 pretén ser una segona trobada amb els mateixos propòsits i metodologia que la primera, i també serà celebrada a Zürich el 2 i 3 de maig del 2020.

Tal i com explica Manel González, Director d’innovació del CREB de la UPC, “Des del CREB es vol animar a que els estudiants interessats en participar en aquest projecte presentin la seva candidatura, ja que creiem que a Barcelona hi ha molts estudiants innovadors que compleixen les característiques necessàries per a fer-ho: ser persones motivades, d’aprenentatge ràpid, amb interès per aplicar el que han après anteriorment i desitjant arribar més lluny i divertir-se en el món de l’enginyeria biomèdica.” A més, els estudiants podran utilitzar els coneixements obtinguts en la Cybathlon i els projectes desenvolupats en ella per realitzar els seus Treballs de Final de Grau o de Màster. Els estudiants que ho desitgin poden inscriure’s a aquesta pàgina web.

Més informació a: www.cybathlon.ethz.ch