CREB Radical Unconference, un nou format d'esdeveniment intern

El CREB va estrenar divendres 1 de desembre una forma oberta de compartir coneixement i enfortir les relacions entre els investigadors basada en la metodologia 'unconference'.
CREB Radical Unconference, un nou format d'esdeveniment intern
CREB Radical Unconference

El CREB organitza esdeveniments interns periòdicament per promoure el networking i l'intercanvi de coneixement entre els diversos grups d'investigació. En aquesta ocasió, es va optar per un enfocament més obert a la participació i dinàmic basat en el model incipient de "desconferència", o "unconference" en anglès, que es caracteritza per una programació creada pels mateixos assistents al començament, presentacions obertes a la participació en tot moment, així com activitats informals i més creatives.

La CREB RADICAL UNCONFERENCE va començar a les 10 h amb la introducció al funcionament i la proposta de presentacions que anaren omplint els buits d'una pissarra amb el programa del dia. A la primera franja hi va haver dues sessions simultànies: Ariel von Barnekow parlant sobre la gestió de projectes informàtics i Alexandre Perera sobre l'impacte de la investigació. Passades les onze vàrem parar per prendre un refrigeri i tothom qui va voler va poder dibuixar o escriure alguna cosa relacionada amb la seva feina a una llarga tela blanca.

La segona franja de sessions la van ocupar Juan Pérez, explicant les convocatòries de l'Horitzó2020 de la Comissió Europea, seguit de Josep Ballester, parlant sobre la seva trajectòria i la seva participació en el Cybathlon (o Olimpíades Biòniques).

L'última sessió, que tenia encuriosits als assistents sota el nom de Karaoke, va sorprendre amb una sèrie de presentacions, diguem-ne, a traïció, en les quals qui havia d'exposar no ho sabia fins que es donava per al·ludit amb el títol. Aleshores, l'escollit/da havia d'empescar-se una breu exposició que relacionés els continguts dels seus respectius treballs amb les desafortunades imatges que el DJ havia extret de les profunditats de l'humor d'Internet. Tot això, és clar, amb el riure del públic. La jornada va concloure amb un dinar conjunt.

Com a record, hem fet aquest breu vídeo per resumir el què es va viure a ritme de swing: