Formació de l’equip per a la Cybathlon 2020

Aquest dimecres 18 d’abril s’han reunit els estudiants interessats en la Cybathlon 2020 per formar l’equip participant. L’acte s’ha dut a terme a l’Aula CREB de l’ETSEIB a càrrec de Josep Ballester (Estudiant de gestió i economia tecnològica a la universitat ETH de Zürich, Suïssa), qui ha explicat l’objectiu de la Cybathlon i les necessitats de l’equip en procés de creació amb l’ajuda del mentor Josep Maria Font (Professor de Biomecànica del CREB). Els 20 participants s’han presentat i han exposat els seus estudis, habilitats, interessos i disponibilitat.
Formació de l’equip per a la Cybathlon 2020

La Cybathlon és una competició multidisciplinària organitzada per l’EHT de Zürich on hi participen persones amb discapacitat motora i desenvolupadors tecnològics per a crear noves eines que ajudin aquests malalts.

La idea de l’equip és molt interessant i oberta, ja que permet la participació de persones de diversos àmbits i amb diferents interessos com l’enginyeria biomèdica, l’enginyeria mecànica, l’electrònica, la tecnologia industrial, l’esport, la biomedicina o la gestió de projectes. La ideneïtat que es busca és la complementarietat de perfils. La disponibilitat ideal en l’equip és de 2 anys, però també s’accepten estudiants que puguin dedicar-se només a una part del projecte.

S’han presentat els reptes de la Cybathlon 2020, entre els quals destaquen l’exosquelet, la cadira mecànica capaç de pujar i baixar escales, el brain computer interface, la pròtesi de mà i la bicicleta d’estimulació elèctrica funcional. Els estudiants han pogut opinar sobre els diferents projectes, les seves preferències i idees per a dur-los a terme. Les propostes que més interès han despertat són l’exosquelet i la pròtesi de mà, però encara no s’ha tancat el projecte en aquests dos temes.

L’equip es formarà durant el mes de maig i començarà a treballar el proper setembre, però abans caldrà definir el projecte i aconseguir patrocinadors que col·laborin en el finançament d’aquest. La Cybathlon tindrà lloc a Zürich el maig de 2020, é sa dir, d’aquí poc més de 2 anys. Jordi Ballester ha encoratjat amb il·lusió els estudiants a participar-hi: “Ens ho passarem molt bé i, si guanyem, ja serà la bomba”.

Més informació a: www.cybathlon.ethz.ch