La primera edició del HealthTech Innovation Challenge reuneix més de 60 estudiants de diferents universitats catalanes al CREB

Divendres 16 de març va tenir lloc a l’espai CREB la trobada kick-off del projecte HealthTech Innovation Challenge, desenvolupat pel HealthTech Cluster, el qual va reunir els 11 equips d’estudiants participants, els mentors i els representants de les 3 empreses que han presentat els reptes.
Font: CREB

El passat divendres 16 de març va tenir lloc la trobada kick-off de la primera edició del HealthTech Innovation Challenge, un projecte desenvolupat pel HealthTech Cluster amb la col·laboració del Centre de Recerca d’Enginyeria Biomèdica (CREB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i ESADE. L’esdeveniment va reunir els 11 equips d’estudiants participants provinents de diversos graus i màsters de diferents universitats catalanes, els quals sumaven més de 60, els mentors dels projectes i els representants de les 3 empreses que han presentat els reptes: Pulso, IN2 i Vecmedical.

El HealthTech Innovation Challenge és una competició innovadora on els equips d’estudiants, amb diferents perfils però tots convergents en l’enginyeria biomèdica, han de resoldre els reptes proposats per les empreses participants. L’objectiu és que cada equip desenvolupi una solució diferent i innovadora pel repte que li hagi estat assignat, donant així als participants l’oportunitat de treballar conjuntament amb altres estudiants per empreses pioneres en el sector i obrint la possibilitat de mantenir la col·laboració amb l’empresa si la solució que aporten és prou nova i interessant. A més, l’equip guanyador de cada repte rebrà un premi de 3.000 €. Cada empresa, a la vegada, rep moltes propostes per resoldre reptes que ha de solventar i té l’oportunitat d’identificar nous talents.

Durant la sessió, els participants van rebre instruccions sobre com desenvolupar una idea per donar resposta als reptes per parts dels mentors Esteve Juanola (Professor de Valorització tecnològica a la Universitat de Barcelona), Jordi Martínez (Director d’innovació a la Fundació TIC-Salut) i Víctor Solanas (Director del programa Startups d’ESADECREAPOLIS), i del professor Guido Charosky d’ESADE Business School. També hi va haver un temps destinat a que tots els estudiants coneguessin el seu equip i comencessin a plantejar les necessitats del seu repte, i per acabar la sessió es va convidar a dinar a tots els participants per fomentar la relació entre els membres de cada equip. Manel González, Director d’innovació del CREB, afirma que “el HealthTech Innovation Challenge ajudarà els estudiants a contactar amb el món empresarial i els seus projectes, i és una gran oportunitat perquè demostrin el seu talent en el camp de l’enginyeria biomèdica i la creació de startups tecnològiques.”

El CREB és un departament de la UPC que està al servei de les empreses, els hospitals i les institucions relacionades amb l’àmbit de les tecnologies de salut en la recerca, el desenvolupament tecnològic i la innovació des del 1983. Els seus equips i instal·lacions estan al campus Pedralbes de la ETSEIB, donant solució a qualsevol necessitat o demanda del camp biomèdic.

Més informació a www.etseib.upc.edu