MV-Optimizer: software de pronòstic clínic de la ventilació artificial

Logo AGAUR      Logo FEDER

MV-Optimizer és un software de pronòstic clínic que permet predir la resposta terapèutica d'un pacient que està sent ventilat artificialment a través d'un ventilador mecànic. Amb això, es busca contribuir a un dels grans problemes que existeixen en la pràctica clínica: la correcta configuració dels ventiladors artificials i l'aprofitament de tots els seus modes de ventilació. MV-Optimizer ofereix als metges la possibilitat de provar diferents configuracions del ventilador, simular la resposta del pacient davant aquestes configuracions i ajudar, per tant, a la presa de decisions. Facilita la identificació de la millor teràpia ventilatòria en cada cas optimitzant-ne l’eficàcia.

MV-Optimizer ha estat desenvolupat per investigadors del grup BIOART del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB), en col·laboració amb el grup GIBIC de la Universitat de Antioquia en Medellín. Actualment, s'està treballant en la integració d’una nova funcionalitat que permetrà al MV-Optimizer autoajustar-se dinàmicament a cada pacient a partir de les seves pròpies variables fisiològiques. Aquesta fase del projecte s'està realitzant amb el suport del grup de recerca I3PT del Parc Taulí.

MV-Optimizer desenvolupa part d'un dels 13 projectes innovadors de base científica de la UPC que ha rebut finançament de la Generalitat a través del programa ‘Indústria del Coneixement’, sota la modalitat Llavor.

Aquest projecte està cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea en el marc del Programa Operatiu FEDER de Catalunya 2014-2020  i compta amb el suport de la Secretaria d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.