Notícies del lloc
  • El dimarts 8 de maig l’investigador Giuseppe Scionti, del grup de Biomaterials, Biomecànica i Enginyeria de teixits del CREB de la UPC, va impartir una conferència oberta al públic a l’ImaginCafé de Barcelona. La xerrada, sota el títol de “La bioimpressió i el futur de la medicina regenerativa”, va explicar els aspectes bàsics de la metodologia de la bioimpressió 3D i el futur de la medicina regenerativa.

• El divendres 4 de maig es va celebrar la gran final del primer Health Tech Innovation Challenge, organitzat pel HealthTech Cluster i el CREB de la UPC. En ella els equips finalistes de cada repte van presentar el seu projecte davant el jurat, qui va decidir quin dels projectes de cada challenge resultava guanyador. Posteriorment va tenir lloc l’entrega de premis, que sumava un total de 9.000 €.

• El projecte WOMEN-UP, en que participa el CREB-UPC, ha desenvolupat un sistema per millorar el tractament de la incontinència urinària femenina que ja ha començat a avaluar-se mitjançant un assaig clínic aleatori. Les pacients que hi participen han estat reclutades durant l'any passat a Amsterdam, Kuopio i Barcelona i estan contribuint a provar el sistema integrat en un escenari real.

• El Laboratori d'Enginyeria Biomecànica (BIOMEC) del CREB va rebre a l’octubre de 2017 un dels 5 premis “Outstanding Researcher Award”, atorgat pel National Center for Simulation in Rehabilitation Research (NCSRR), pel projecte “Personalized robotic exoskeleton controller design for assisted walking” dut a terme en col·laboració amb el Dr. B.J. Fregly (RCNL, Rice University).

• Aquest dimecres 18 d’abril s’han reunit els estudiants interessats en la Cybathlon 2020 per formar l’equip participant. L’acte s’ha dut a terme a l’Aula CREB de l’ETSEIB a càrrec de Josep Ballester (Estudiant de gestió i economia tecnològica a la universitat ETH de Zürich, Suïssa), qui ha explicat l’objectiu de la Cybathlon i les necessitats de l’equip en procés de creació amb l’ajuda del mentor Josep Maria Font (Professor de Biomecànica del CREB). Els 20 participants s’han presentat i han exposat els seus estudis, habilitats, interessos i disponibilitat.

• L’exosquelet robòtic ABLE, que permet a persones amb lesions medul·lars poder adquirir mobilitat per caminar, desenvolupat pel grup de recerca en Enginyeria Biomecànica de la UPC, és un dels vuit projectes seleccionats per participar en el programa d’acceleració CRAASH Barcelona, impulsat per Biocat en col·laboració amb el CIMIT de Boston.

• El passat dimecres 11 d’abril va tenir lloc a l’Espai CREB de l’ETSEIB el Seminari “Disseny, modelització biomecànica i producció afegida d’aparells robòtics en rehabilitació”, el qual va ser impartit pel Dr Maxime Raison, investigador d’Enginyeria de rehabilitació pediàtrica de l’Hospital Universitari Polytechnique Montreal and CRME-Ste-Justine (Montreal, Québec, Canadà).

• El passat divendres 6 d’abril, ACCIO va organitzar un 'Workshop Interclúster sobre Materials al Sector Biomèdic' amb el clúster de materials avançats. Estava adreçat a aquelles persones interessades en explorar l'estat de l'art, les aplicacions, les tendències i els nous materials al món biomèdic de la mà d’experts com el Dr. José María Manero, professor de Biomaterials del CREB de la UPC.

• El 23 de març va produir-se una nova edició de la Night of Knowledge a la botiga Kaburi d’Arc de Triomf (Barcelona), organitzat per Mensa Barcelona. El Dr Giuseppe Scionti, investigador del CREB i professor de la UPC, va ser el protagonista del dia amb la seva xerrada sobre bioimpressió de teixits humans.

• Divendres 16 de març va tenir lloc a l’espai CREB la trobada kick-off del projecte HealthTech Innovation Challenge, desenvolupat pel HealthTech Cluster, el qual va reunir els 11 equips d’estudiants participants, els mentors i els representants de les 3 empreses que han presentat els reptes.