El dijous 12 de maig, en el marc de la jornada de portes obertes de l’Escola de Doctorat de la Universitat Politècnica de Catalunya, es van lliurar els premis de la “II Edición del Concurso Tu Tesis Doctoral en un Hilo de Twitter: #HiloTesis” que convoca la Xarxa de Divulgació i Cultura Científica (RedDivulga) de la Comissió Sectorial de I+D+i de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE) (Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles).

El concurs #HiloTesis persegueix que aquells investigadors/es en formació, tant si ja han finalitzat la seva tesi doctoral en els darrers 6 mesos com si l’estant desenvolupant, puguin divulgar la seva tesi doctoral en un fil de no més de 20 tuits adaptant el contingut a un llenguatge senzill, accessible i atractiu.

El 1r premi ha estat per a David Piñera, doctorand al grup de recerca de Biomaterials, Biomecànica i Enginyeria de Teixits – BBT. La seva tesi, dirigida per Jose M. Manero i Judit Buxadera, investiga el recobriments de biomaterials de doble acció amb propietats antibacterianes i integració de teixits.

Com a 1r classificat, en David Piñera, serà el representant de la Universitat Politècnica de Catalunya a la final estatal del concurs.

El 2n premi ha estat per a Miguel Mateu, també doctorand del programa d’Enginyeria Biomèdica al BBT del CREB. La seva tesi ha estat dirigida per la investigadora Cristina Canal i Juan Tornil, i en ella fa una avaluació dels efectes biològics dels plasmes atmosfèrics en el càncer d’os.

El 3r premi ha recaigut en Jordi Sans, del programa de doctorat de Polímers i Biopolímers, al grup de recerca Innovation in Materials and Molecular Engineering. (IMEM), amb una tesi dirigida per Carlos Enrique Alemán i Pau Turón. A la seva tesis està treballant com convertir el CO2 en productes d’interès industrial.