El projecte liderat per l’investigador del CREB Josep Maria Font (director del Laboratori d’Enginyeria Biomecànica – BIOMEC), Tecnologia per a la millora de la inclusió i la qualitat de vida de persones amb malalties neuromusculats, ha estat el projecte guanyador a l’àmbit de la Inclusió dels Premis UPC al Compromís Social. Canvia el Món amb la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) és una iniciativa impulsada pel vicerectorat de Responsabilitat Social i Igualtat , en col·laboració amb el Consell Social, que reconeix els programes, projectes i activitats desenvolupats per la comunitat universitària en quatre àmbits: Cooperació, Igualtat de gènere, Inclusió i Sostenibilitat. El jurat ha destacat “la transcendència de l’aportació en el camp de les malalties neuromusculars, realitzada en col·laboració amb centres clínics rellevants com l’Institut Guttmann, l’Hospital Sant Joan de Déu o el Heidelberg University Hospital; també amb associacions de pacients, com Duchenne Parent Project, i amb diverses universitats”.

WOMEN-UP: method with biofeedback for training muscles of the pelvic floor’, una invenció desenvolupada pels investigadors del CREB UPC ha rebut el Premi de Valorització de la Recerca en la modalitat de millor patent. La patent ha estat desenvolupada per en Miguel Angel Mañanas (del grup de recerca BIOsignal Analysis for Rehabilitation and Therapy – BIOART) i en Juan José Ramos (del grup de recerca Instrumentació Electrònica i Biomèdica – IEB), juntament amb dues metgesses de l’Institut de Ginecologia i Obstetrícia de l’Hospital Clínic: la doctora Monserrat Espuña i la doctora Amelia Pérez. El Premi UPC de Valorització de la Recerca és una iniciativa del Consell Social de la Universitat Politècnica de Catalunya que distingeix la tasca duta a terme pels grups de recerca de la Universitat en tres modalitats: millor projecte de transferència de tecnologia, millor invenció o patent per la seva aplicació al mercat i millor empresa de base tecnològica o spin-off. La patent de WOMEN-UP consisteix en un dispositiu per entrenar els muscles del sòl pelvià i evitar la incontinència urinària. Es tracta d’un producte mèdic competitiu, únic i comercialitzable, que permet monitorar el tractament i la supervisió mèdica remota.

En la categoria de millor empresa de base tecnológica o spin-off ha rebut menció la spin-off ABLE Human Motion, cofundada l’octubre de 2018 per l’investigador Josep Maria Font, director del Laboratori d’Enginyeria Biomecànica (BIOMEC), qui lidera el projecte guanyador del Premi UPC a la Compromís Social en l’àmbit de la Inclusió. L’empresa ABLE se centra en el desenvolupament i comercialització dels exoesquelets robòtics més lleugers i assequibles del mercat per proporcionar una millor mobilitat i una major independència a les persones que van en cadira de rodes. El jurat ha valorat queés una spin-off jove de gran potencial, amb un producte innovador en el món de la neurorehabilitació, i d’alt impacte social i econòmic“.