El catedràtic d’Enginyeria Mecànica Josep Maria Font Llagunes  i director del laboratori d’Enginyeria Biomèdica del CREB UPC ha estat nomenat director de l’Escola de Doctorat de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Escola que actualment gestiona prop de 50 programes en els àmbits de l’Arquitectura, l’Urbanisme i l’Edificació; les Ciències, l’Enginyeria Civil i Ambiental, l’Enginyeria de les TIC i l’Enginyeria Industrial, en els quals es doctoren anualment al voltant de 300 joves investigadors i investigadores.

En els darrers vuit anys, Josep Maria Font ha estat vinculat a l’equip directiu de l’ETSEIB: com a sotsdirector de Recerca i Transferència de Tecnologia (2017-2021) així com a sotsdirector Cap d’Estudis de Postgrau (2013-2017). És postdoc per la McGill University de Montreal (Canadà), doctor en Enginyeria Mecànica per la Universitat de Girona, Màster en Enginyeria Biomèdica i Enginyer Industrial (ambdós per la UPC). Josep Maria Font va fundar i dirigeix el Laboratori d’Enginyeria Biomecànica (BIOMEC) del CREB. També és investigador principal adscrit a l’Institut de Recerca Sant Joan de Déu (IRSJD), reconegut com a investigador en els camps de la Biomecànica, la Simulació de Sistemes Mecànics, i l’Enginyeria de Neurorehabilitació

Josep Maria Font va impulsar i fundar la spin-off ABLE Human Motion, un exoesquelet lleuger i fàcil d’utilitzar que permet caminar a persones amb lesió medul·lar. Ha estat guardonat amb diversos premis, com són la prestigiosa Beca Leonardo a Investigadors i Creadors Culturals de la Fundació BBVA, el 2018, l’Outstanding Researcher Award, del National Center for Simulation in Rehabilitation Research  de la Universitat de Stanford, el 2017, i, el mateix any, la Medalla Agustín de Betancourt y Molina, atorgada per la Real Academia de Ingeniería. També ha estat guardonat amb el Premi UPC al Compromís Social (àmbit de la Inclusió) 2021.

“Dues de les màximes prioritats com a director de l’Escola de Doctorat seran revisar els processos de les tesis doctorals, impulsant-ne la gestió en línia, i promoure la internacionalització del doctorat a través de programes conjunts i cotutelats amb universitats de prestigi”, ha comentat Font. El catedràtic també es planteja promoure la valorització de la recerca a través de cursos d’emprenedoria per als doctorands i les doctorandes, així com millorar la comunicació de l’Escola de Doctorat augmentant la presència en xarxes i fent difusió de la recerca en format audiovisual.