Més d’un centenar d’investigadors han participat en la III Jornada Científica de l’Institut de Recerca Sant Joan de Déu a la Facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona. Una trobada que té per objectiu compartir el desenvolupament i els resultats dels projectes col·laboratius entre grups de l’Institut.

En aquesta ocasió s’hi han presentat tres de les xarxes d’innovació catalanes finançades amb Fons FEDER i coordinades per investigadors de l’IRSJD i CREB UPC. La xarxa i4KIDS liderada pel Dr. Jaume Pérez Payarols, la xarxa TECSAM liderada pel Dr. Josep Maria Haro i Xartec Salut liderada pel Dr. Alexandre Perera. Els ponents han reivindicat la importància i el valor de l’emprenedoria en l’àmbit de la investigació, un camp encara emergent en el país.

Durant l’acte també s’han pogut visionar la presentació del resum de sis tesis doctorals en curs per investigadors en formació de l’IRSJD. D’aquestes, les tesis de Miguel Mateu Sanz (BBT CREB UPC) “Avaluació dels efectes biològics de líquids condicionats amb plasma gas en osteosarcoma: efectes d’una teràpia basada en l’estrès oxidatiu” i de Laura Castilla Vallmanya “Combining exome sequencing and funtional studies to identify causal genes of ultra-rare neurodevelopmental disorders” han estat premiades durant la jornada.

Per la seva part, Lluís Rovira, director de CERCA, ha posat de manifest la importància que està agafant la gestió de les dades de recerca, tan pròpies com d’altres. “Hem de canviar la nostra manera de fer recerca. Fins ara ens havíem centrat a estudiar i explotar les dades pròpies o que generàvem, però ara hem d’anar cap a una recerca on puguem treballar amb totes les dades disponibles, inclús aquelles generades per altres equips d’investigació d’altres llocs del món”, ha conclòs.

Laura Castilla Vallmanya i Miguel Mateu Sanz, autors de les tesis doctorals premiades.